FAQ

Wat we voor u kunnen doen?

Check-in: inchecken kan vanaf 15u.
Eerder inchecken: Wanneer mogelijk zal ons team u met plezier toegang geven tot uw
kamer voor 15u. Als u gegarandeerd toegang tot uw kamer wilt hebben vanaf 8u zult u
een supplement van €35 moeten betalen bij de reservatie.
Check-out: uitchecken moet op de dag van vertrek voor 11 u.

Later uitchecken: Wanneer mogelijk zal ons team u met plezier tot 13u gebruik laten
maken op de dag van vertrek. Om van deze service gebruik te maken zal u gevraagd
worden een supplement van €35 te betalen bij de reservatie.
Openingsuren: onze ploeg van receptionisten werken ter plaatse 24 op 24, 7 op 7. U kunt
dus inchecken wanneer u dat het beste uitkomt. U kunt tijdens uw verblijf dus ook komen
en gaan wanneer u wilt.
Wifi: In uw kamer en in de lobby heeft u toegang tot gratis wifi met onbeperkte
bandbreedte.
Business internetverbinding: In één van de twee gemeenschappelijke zalen van de
herberg heeft u (petite faute dans le texte français: ous -> vous) toegang tot twee
computers met gratis internetverbinding.
Bagage opslag: Onze bagage opslag is gratis, en beschikbaar zowel voor passagiers die
voor 15u als voor zij die na het uitchecken nog de stad willen bezoeken en hun bagage
ergens veilig willen achterlaten.
Stadskaarten: Kaarten van de stad Brussel en de metro zijn gratis verkrijgbaar aan de
receptie.
Parking: Jammer genoeg bezit Train Hostel geen eigen parkingplaatsen. We raden aan
uw auto te parkeren op de parking van Train World enkele meters van de herberg.
Slaapzak: U kunt een warme slaapzak kopen (€27) of huren (€10 per nacht) bij de
receptie.

Wat is een hostel eigenlijk?

Traditioneel biedt een hostel comfortabele slaapplaatsen aan aan reizigers die op een klein
budget reizen. Hostels zijn een goedkoper alternatief dan hotels, maar dat is niet de enige
reden waarom veel reizigers, vooral jongeren, er al decennia voor kiezen.
Hostels zijn een fantastische plaats om andere reizigers te ontmoeten en plaatsen te
ontdekken die u kunt bezoeken dankzij het advies van uw medereizigers. Hostels, in
bekendheid winnende, worden steeds populairder. Omdat we bij Train Hostel graag
gasten van divers pluimage verwelkomen bieden we zowel privékamers, slaapzalen en
treincabines als appartementen aan. 

Wat heb ik nodig om in te checken?

U heeft uw paspoort of identiteitskaart nodig. Geen enkel ander identiteitsbewijs zal
worden aangenomen.

Hoe laat moet ik in- en uitchecken?

De receptie is open om in te checken tot 23u. We accepteren geen late check-ins tenzij de
aanvraag ten minste twee dagen voor de aankomst werd gedaan.
Voor elke check-in na 23u zal een extra bedrag van €20 aangerekend worden. (enkel
beschikbaar voor kamers)
U KUNT NIET MEER INCHECKEN IN DE SLAAPZAAL NA 23U. (uit respect
voor de gasten die al slapen). Wij kunnen u wel aanbieden om te upgraden naar een
kamer of een treincabine.
GEEN CHECK-IN NA 1 U voor alle andere kamers .
Uitchecken moet ten laatste om 11u voor alle andere kamers.
Laat uitchecken is mogelijk tot 14u voor een supplementair bedrag van €20. Uitchecken
later dan 14u zal worden aangerekend als een extra nacht. Une page en haut il y a écrit
que le late check-out c'est possible que jusqu'a 13h?)
Als u incheckt in de ochtend kunnen we u niet garanderen dat uw kamer al klaar is, maar
u kunt uw bagage achterlaten in onze veilige bewaarplaats. Uw kamer zal beschikbaar
zijn vanaf 15u.

Hoe laat begint het schoonmaken?

We beginnen om 9u. We doen ons uiterste best om hierbij onze passagiers niet te storen.

Hoe laat wordt het ontbijt opgediend? Is het inbegrepen?

Het ontbijt wordt in de eetzaal opgediend vanaf 7 tot tien uur.
Het ontbijt is niet inbegrepen in de prijs.

Moet ik mijn slaapzak of ander beddengoed meenemen?

Enkel voor reservaties in de cabines:
Vergeet niet uw slaapzak en handdoek mee te brengen. We verhuren ook slaapzakken
(€15 per nacht / €27 kopen) en handdoeken (€2/kit).
Voor de andere kamers / slaapzalen:
Dekens en handdoeken zijn in de prijs inbegrepen.

Zijn er lockers in de kamers?

Ja! Vergeet niet een hangslot mee te brengen als u er van gebruik wil maken. Indien u het
vergeten bent verkopen we er aan de receptie voor €6 / stuk.

Wat doe ik met mijn spullen na de check-out?

U kunt uw bagage gratis achterlaten in onze bagage-opslag na de check-out. De receptie
is 24/24 open.

Is er een sluitingstijd, wanneer ik niet meer terug kan naar mijn kamer?

Nee! We houden u niet in het oog, we vragen simpelweg dat u de andere gasten
respecteert en niet te luid bent eens u binnenkomt.

Kan ik mijn kinderen meebrengen?

Natuurlijk. Ons Hostel is perfect voor families. We leveren babybedjes op aanvraag en
naargelang de beschikbaarheid..  

Is er wifi of internet?

We bieden gratis wifi aan in de hele herberg. Bovendien zijn er twee computers met
internet beschikbaar in de lounge.

Wat gebeurt er als ik annuleer?

STANDAARD RESERVATIE
U kunt uw reservatie kosteloos annuleren tot 48 uur voor uw aankomst.
Na die 48 uur behouden we het recht om de volledige prijs van uw verblijf van uw
creditcard te nemen, ons in garantie gegeven.
NIET ANNULEERBARE RESERVATIE
Voor de niet annuleerbare reservaties wordt direct het volledige bedrag met uw creditcard
betaald zodra de reservatie bevestigd wordt.
Als u toch uw reservatie wilt aanpassen vragen we u ons te contacteren ten minste twee
dagen voor uw aankomst.
Er zal geen geld worden terugbetaald. (Faute en texte français? -> STANDARD
RESERVATION)
GROEPSRESERVATIE
° Voor elke annulering tussen 30 en 60 dagen voor de aankomst zal 50% van de kostprijs
van de gereserveerde kamers voor het verblijf worden aangerekend.
° Voor elke annulering tussen 14 en 30 dagen voor de aankomst zal 70% van de kostprijs
van de gereserveerde kamers voor het verblijf worden aangerekend.

° Voor elke annulering op minder dan 14 dagen voor de aankomst zal 100% van de
kostprijs van de gereserveerde kamers voor het verblijf worden aangerekend.

Kan ik roken in het hostel?

Zoals alle publieke zones in België is ons hostel een strikte niet-rokers zone.
Als u toch rookt in ons hostel zal u een boete van €150 worden aangerekend.

Is er een keuken voor de gasten?

We hebben een volledig uitgeruste keuken met koelkast, oven, microgolfoven,
broodrooster, borden, pannen, bestek...

Is er een slaapzaal enkel voor vrouwen?

We hebben een vrouwenslaapzaal met een capaciteit van maximaal 9 personen. 

Waar kan ik mijn auto parkeren?

We bezitten helaas geen privéparking. Op weekdagen en op zaterdag kan u een
parkeerkaart voor bezoekers kopen aan een tarief van €12 per dag in plaats van €24 aan
het normale tarief. normal.

En voor personen met verminderde mobiliteit?

We hebben een kamer speciaal ingericht voor personen met een verminderde mobiliteit.
Aarzel niet om ons te contacteren op sales@trainhostel.be voor reservaties met meer dan
tien personen.

Op welke manieren kan ik betalen?

We accepteren enkel euro's. U kunt ook betalen met Visa-Mastercard, Maestro of met
cash aan de receptie.

Puis-je payer dans une autre devise?

Nous n'acceptons que les euros. Vous pouvez également payer par Visa - Mastercard, Maestro ou par cash à la réception. 

CONTACTEER ONS